منطق ما

آخه چرا ما بزرگترها پامونو میذاریم تو دنیای پاک و بی آلایش بچه ها و اونو آلوده می کنیم . چرا نمیگذاریم احساسات صادقانه و بی آلایششونو نشون بدن و ازشون میخوایم که ماسک به چهره بزنند ؟!!!.
 دیروز من و آهو توی ماشین جلوی خونه مامانم اینها نشسته بودیم و منتظر خواهرم بودیم که بیاد و با هم بریم بیرون . داشتیم با هم صحبت می کردیم که دیدم یک خانم زیبا و خوشپوش و خوش هیکل داره از دور میاد . انصافا" من هم برای چند ثانیه مجذوبش شدم ولی بعد خودم را به کاری مشغول کردم و طرف دیگری را نگاه کردم . همون موقع آهو زد به من و با انگشت اشاره کرد به اون خانم و گفت : " مامان ببین اون خانمه چقدر خوشگله. "  این حرکت را طوری انجام داد که فکر کنم اون خانم هم متوجه شد که ما  داریم راجع به اون صحبت می کنیم . من هم که زیاد از این وضعیت خوشم نیامد به آهو گفتم : " این کار درستی نیست و سعی کن که با انگشت کسی رو نشون ندی ، چون ممکنه اون شخص ناراحت بشه . " آهو هم متعجب از این که چرا باید اون آدم ناراحت بشه چون چیز بدی درباره اش نگفته بود و تازه تحسینشم کرده بود . خلاصه منم سعی داشتم که بهش بفهمونم این کارو نکنه . البته فکر هم نمیکنم قانع شده باشه .

چرااین کارو کردم ؟ چرا اگر یک بچه بگه یک نفر زشته ، مؤاخذه اش می کنیم که طرف ناراحت می شه و اگر واقعا" هم زشته ، نباید گفت و غیر مستقیم ریا و دورویی را یادش میدیم . اگر هم تعریف کنه و بگه فلانی چقدر خوشگله ، باز میگیم چرا گفتی ؟ . چون ته دلمون نمیخوایم که طرف فکر کنه خبریه و خودشو بگیره و ...

امان از دست ما بزرگترها با این منطق پیچیده و بعضا" غلطمون .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد