مادرانه و غیرمادرانه

۱ - این معجون را هر روز به کودکان خود بدهید :
   - غذای سالم
   - اجازه بازی
   - محبت
   - امنیت
   - قوانین کم و منصفانه

۲ - راستی ، رژیم غذایی آهو کم و بیش ادامه داره . ضمنا" چون چند روز پیش توی خونه بحث مواد غذایی و کالری هاشون پیش اومد ، حالا هر چیزی رو که می خواد بخوره می پرسه که آیا کالریش کمه یا زیاد و اگر کم باشه ، نفس راحتی می کشه و با خیال راحت می خوره . خلاصه که دخترم حسابی می خواد اندام مانکنیشو حفظ کنه .

۳ - یک خانم میانسال ریزنقش توی همون اداره ای که من هستم کار می کنه که تایپیسته و به شدت به حلال و حرام معتقده !. نمازش ترک نمی شه ، توی ماه رمضون قرآن رو زمین نمی گذاره ، اگر یک تماس شخصی با تلفن شرکت بگیره یک بسته کلیپس یا خودکار به جاش می خره و میاره میذاره ، اگرم تماس شخصی با شهرستان باشه یک بسته کاغذ A4 به جاش می گیره . ولی این خانم خواب بعد از ظهرش به هیچ عنوان ترک نمی شه . هر روز بعد از نهار میره توی نماز خونه می گیره با خیال راحت بره خودش یکی دو ساعت می خوابه . اگرم کاری باشه و صداش کنن کلی غر می زنه که مثلا" ای بابا تازه خوابم برده بود و از این حرفها . طوری که مأمورین حراست دم در هم که کل اداره از اونها حساب می برند ، جرأت ندارن پیجش کنن چون حسابی حالشونو می گیره و وقتی هم که میاد بالا ، با صد من عسل هم نمیشه خوردش !!!. 
شما هم مراقب حلال و حروم زندگیتون باشید و نذارید با هم قاطی بشه .

۴ -  یک چیزی که توی این وبگردی ها خیلی توجهمو جلب کرده ، دیکته ضعیف بعضی از وبلاگ نویسهاست که خیلی برام جای تعجب و گاهی تاسف داره . به نظر من انشای بد یک وبلاگ نویس قابل تحمله . چون خیلیها از جمله خود من اصلاادعای نویسندگی و قلم شیوا و کلام رسا نداریم . صرفا" داریم حرف دلمونو می نویسیم . ولی املای غلط کلمات ، اونهم کلماتی که خیلیهاش به طور روزمره بارها و بارها استفاده می شه ، خیلی تو ذوق می زنه . مخصوصا" با توجه به اینکه کسی که داره وبلاگ می نویسه نمی تونه از سطح سواد خیلی پایینی برخوردار باشه . جالب اینه که بسیاری از این وبلاگ نویسها داخل ایران هستند . یعنی بهانه سالها دوری از وطن و فراموش کردن دیکته صحیح لغات رو هم نمی تونند بیارند . البته ناگفته نماند که برای بعضیها نوعی کلاس محسوب میشه اینکه بگن با زبان فارسی زیاد مأنوس نیستند و به علت تسلط بر زبانهای دیگه و سرو کار داشتن با منابع خارجی طرز درست نوشتن خیلی از کلمات رو نمی دونند . همینجا از همه کسانی که اینجا رو می خونند خواهش می کنم چنانچه غلطی از این دست از من دیدند حتما" به من گوشزد کنند . چون به شدت روی این قضیه حساسم .
از همه این حرفها گذشته شاید براتون خالی از لطف نباشه که لیستی رو که من از اشتباهات مشاهده شده تهیه کردم ، ببینید . صحیحش رو از این بابت نوشتم که دقیقا" بدونید منظورشون چی بوده .

 
کلمه نادرست کلمه صحیح
العان الآن
اغماز اغماض
مرصی مرسی
حرس خوردن حرص خوردن
صرات صراط
تصفیه حساب تسویه حساب
سه صوت سه سوت
اساس کشی اثاث کشی
بقل بغل
بزار بذار ( بگذار )
توجیح توجیه
عتفار اطوار
آغا (جنس مذکر ، نه از اون آغاها مثل آغا محمدخان‌) آقا
   
نظرات 6 + ارسال نظر
لیلا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.leilamalekmoeen.persianblog.com

آنا جان از این معجون مادرانه ت خیلی خوشم آمد بخصوص بند آخرش یعنی قوانین کم ومنصفانه. ان را برای خودم یک جا یادداشت میکنم که بعدا هی به یاد بیاورم.

بامداد دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:39 ق.ظ

معجونت شاهکار بود . در مورد بند ۴ هم باهات موافقم .

شبنم دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 03:13 ب.ظ http://shabshidha.blogfa.com

آنا جان از اینهمه لطفت بی نهایت ممنونم .معجونت محشره و با مورد حلال و حروم هم برخورد داشتم و کلی لجم در اومده ...شاد باشی ...شبنم

مامان خرگوشک دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:01 ب.ظ

انا جون.خوب معجونی به ما یاد دادی.و واقعا که عجب ملوسکی داری که از الان کالریها را میشمره.شاد باشید

هانی چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.hanisamimi.Blogspot.com

alieh.ahsant

تاتار جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:04 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد